04 Липень 2017
Управління комунальної власності Львівської міської ради провело закупівлю послуг на 660 тисяч гривень з порушеннями
thumbnail

Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради 03.05.2017 року за результатами процедури відкритих торгів уклало угоду з Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та Експертної оцінки» на закупівлю архітектурних, інженерних та планувальних послуг на суму 660 000,00 грн. (номер закупівлі UA-2017-03-17-001659-b).

Проте за результатами ретельного аналізу оприлюдненої на веб-порталі інформації, експертами Центру виявлено порушення Закону України «Про публічні закупівлі»:

На участь в даній процедурі закупівлі було подано пропозиції трьох учасників:

  • ТОВ «Бюро технічної інвентаризації, оформлення землі та нерухомості» з ціною пропозиції 600 000,00 грн.
  • Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та Експертної оцінки» з ціною пропозиції 660 000,00 грн.
  • Львівське комунальне підприємство «Інститут просторового розвитку» з ціною пропозиції 660 000,00 грн.

Проте замовником було відхилено найдешевшу пропозицію. Підстави відхилення зазначені у протоколі №3 від 10 квітня 2017 року:

«1. Учасником не подано повноти документів, а саме у пакеті документів відсутні розрахунок (кошторис) вартості виготовлення засвідченої копії витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно та виготовлення інформаційної довідки щодо державної реєстрації права власності на нерухоме майно, що є предметом закупівлі.

2. Перелік запропонованих послуг у ціновій заявці не відповідає статутній діяльності товариства та відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, запропоновані Товариством з обмеженою відповідальністю «Бюро технічної інвентаризації, оформлення землі та нерухомості» не закріплені за ним як вид діяльності. Отже даний учасник не вправі надавати послуги, які є предметом даної закупівлі.»

Проте після перевірки вимог тендерної документації та пропозицій учасників було виявлено наступне.

Щодо першої підстави відхилення: всі розрахунки вартості послуг з виготовлення технічної документації, передбачені в додатку 3 до тендерної документації, учасником ТОВ «Бюро технічної інвентаризації, оформлення землі та нерухомості» були подані у файлі «4 – Розрахунок вартості послуг з виготовлення технічної документації». Пропозицію учасника з найдешевшою ціною було відхилено з даної підстави неправомірно.

Щодо другої підстави відхилення. Вимоги щодо подання Статуту у складі тендерних пропозицій учасників відсутні в тендерній документації, учасник-переможець Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та Експертної оцінки» взагалі не надав свого Статуту. Попри те, в Статуті ТОВ «Бюро технічної інвентаризації, оформлення землі та нерухомості» міститься як перелік предметі діяльності ТОВ (в пункті 3.2), так і інформація, що даний перелік не є вичерпним (пункт 3.3).

Окрім того, замовник як підставу відхилення зазначає, що в ЄДР в учасника «Бюро технічної інвентаризації, оформлення землі та нерухомості» немає закріплених необхідних видів діяльності. Проте здійснивши перевірку видів діяльності переможця торгів та відхиленого учасника було виявлено, що ТОВ «Бюро технічної інвентаризації, оформлення землі та нерухомості» має всі КВЕДи, які має і переможець Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та Експертної оцінки», окрім КВЕД 84.23 Діяльність у сфері юстиції та правосуддя, який не стосується предмету закупівлі.

Слід також зазначити, що статтею 16 Закону передбачено, що замовник повинен встановити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:

  • наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
  • наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
  • наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Однак в тендерній документації, оприлюдненій на веб-порталі prozorro.gov.ua, відсутні вимоги щодо підтвердження відповідності учасників хоча б одному кваліфікаційному критерію. І якщо відхилена пропозиція учасника ТОВ «Бюро технічної інвентаризації, оформлення землі та нерухомості» все одно містить підтвердження відповідності всім передбаченим Законом кваліфікаційним критеріям, то пропозиція переможця торгів не містить інформацію про відповідність жодному передбаченому законом кваліфікаційному критерію.

Враховуючи вищенаведене, були підстави вважати, що замовником неправомірно було відхилено найдешевшу тендерну пропозицію, затверджено тендерну документацію, яка не відповідає Закону, та порушено принципи державних закупівель «максимальна економія та ефективність» і «об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій».

Експертами Центру ще у червні 2017 були надіслані звернення в Держаудитслужбу та Управління захисту економіки щодо виявлених порушень.

Сьогодні отримали відповідь Західного офісу Держаудитслужби: за результатом розгляду звернення було підтверджено наявність порушень; замовнику надіслано рекомендації щодо вжиття заходів по усуненню виявлених порушень, розірвання договору та притягнення до відповідальності винних осіб.

SHARE
Google + Tweet Facebook