02 Серпень 2016
Експерти всеукраїнського руху «Під контролем», здійснили аналіз укладених у 2016 році договорів розпорядниками бюджетних коштів Львівської міської ради на “дотендерні” суми.
thumbnail

Прозорість процесу закупівлі товарів, робіт та послуг – від планування до постачання товару, є одним з найважливіших дієвих механізмів подолання конфлікту інтересів в органах державної влади. Тому з початку запровадження в країні системи електронних закупівель ProZorro, експерти ГО «Центр громадського моніторингу та досліджень» здійснювали адвокацію впровадження даної системи для проведення допорогових закупівель розпорядниками коштів міського бюджету м.Львова. Експерти Центру були включені в робочу групу щодо підготовки проекту даного рішення. Тож починаючи з 13-го січня усі структури Львова мали перейти на новий рівень державних закупівель ( Рішення №13 «Про здійснення електронних закупівель у м.Львові» )1

Повідомлення про цю новацію з`явились у ЗМІ ще задовго до початку роботи PROZZORO. Чиновники Львівської міської ради декларували початок нової антикорупційної ери державних закупівель.

2«Основна мета проекту – це забезпечення підвищення довіри бізнесу та боротьба з корупцією, адже усі закупівлі, що проводяться в системі, можна простежити в режимі реального часу, а для участі непотрібно збирати безліч паперових документів – необхідні матеріали подає тільки компанія-переможець. Ринок, який завжди був закритий, відкрився, і він значно відрізняється від тих закупівель, до яких звик бізнес»- зазначила Ірина Кулинич, директор департаменту економічної політики ЛМР.

Однак, під час моніторингу на єдиному веб-порталі використання публічних коштів e-data інформації про здійснені трансакції розпорядниками коштів бюджету міста Львова, експертами Центру було помічено, що значна частина угод, по яких було проведено оплату, укладена 11-12 січня 2016 року, тобто за кілька днів до прийняття вищезазначеного рішення виконавчого комітету.

При цьому послуги, які ще взимку замовили для себе структури та підприємства ЛМР – це переважно ремонтні роботи доріг та мереж, які мають розпочати  лише навесні, тож причини поспіхом укладати  угоди з компаніями не було.

Щоб перевірити дані факти у Львівську міську раду було скеровано запити щодо надання інформації про укладені угоди на суми, що перевищують 50 тис.грн., та не перевищують меж, встановлених Законом, за період 01-12 січня 2016 року та після 13 січня 2016 року.

Відповідно до отриманої інформації:

– з 04 по 12 січня 2016 року розпорядники коштів міського бюджету уклали 776 угод на суму 116,3 млн. грн.

– з 13 січня по 12 березня 2016 року розпорядники коштів міського бюджету уклали 311 угод на суму 33,5 млн. грн., в тому числі і частина угод із застосуванням системи ProZorro.

Найяскравіші випадки уникнення застосування системи ProZorro у м.Львові відображено у діаграмі: 
123

321

1234

12345

Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що більшість замовників намагаються уникати проведення закупівель через систему ProZorro, укладаючи та реєструючи угоди останніми днями перед запровадженням системи у м.Львові. Наприклад Шевченківська районна адміністрація уникаючи систему ProZorro уклала 106 договорів на суму 9,6 млн.грн. та провела з початку року лише одну процедуру електронної закупівлі. Личаківська районна адміністрація уникаючи систему ProZorro уклала 50 договорів на суму 6,7 млн.грн. та провела з початку року шість процедури електронних закупівель. А ЛМКП «Львівтеплоенерго» на початку року уклав 26 договорів на суму 2,9 млн.грн., натомість лише 2 угоди укладено за результатом торгів у системі ProZorro.

SHARE
Google + Tweet Facebook